چگونه یک میوه خشک کن خوب بخریم؟

کالانام دوشنبه 20 بهمن 1399 - 20:20
چگونه یک میوه خشک کن خوب بخریم؟
امروزه انواع دستگاه های میوه خشک کن در قابلیت ها و کارکردهای متنوع طراحی و تولید می گردند.

با استفاده از این دستگاه می توانید انواع میوه ها، مواد خوراکی و سبزی ها را خشک نمایید؛ اما با توجه به کاربردها و قابلیت های متنوع این دستگاه بهتر از پیش از خرید با انواع مدل های آن آشنا باشید.

 

آنچه که باید در خرید میوه خشک کن خوب بدانیم!

همانطور که می دانید میوه ها، سبزیجات و خوراکی های تر به دلیل وجود آب میان بافتی که در ترکیب خود دارند، به سرعت فاسد می شوند و نگهداری از آن ها کار دشواری است، به همین جهت دستگاه های میوه خشک کن در انواع مدل ها و با قابلیت های متنوع طراحی تولید می گردند تا با استفاده از این ابزار جدید انواع مواد غذایی، خوراکی، میوه ها و سبزیجات را خشک کرده و از طعم، ویتامین ها و خواص درمانی آن ها در زمان های مختلف استفاده کنید.

دستگاه های میوه خشک کن با قابلیت ها و امکانات گوناگون آب میان بافتی موجود در مواد غذایی را گرفته و با خشک کردن آن ها این امکان را به شما می دهند تا مواد غذایی را به مدت طولانی نگهداری نمایید. میوه ها و اغلب خوراکی ها ترکیبات متفاوتی دارند؛ اما اغلب آن ها از ۲ الی ۹۶ درصد آب تشکیل شده اند که این آب محل مناسبی برای رشد انواع باکتری ها، قارچ ها و میکروب های بیماری زا می باشد که با استفاده از دستگاه های خشک کن می توانید این آب را تحت حرارت و گرمای کنترل شده، از مواد غذایی گرفته و در نهایت با خشک کردن خوراکی ها از فساد آن ها جلوگیری نمایید.

دستگاه های میوه خشک کن در انواع مدل ها و با قابلیت ها و کارکردهای متفاوتی تولید می شوند، بنابراین برای آنکه بتوانید یک دستگاه خوب با کارکردها و قابلیت های  متناسب با نیازهایتان تهیه نمایید، بهتر است با انواع مدل های این دستگاه آشنا باشید؛ اما یک راهکار بهتر در این زمینه بررسی نکات مهم در خرید دستگاه های میوه خشک کن می باشد که با بررسی ها و نظرسنجی های مختلف به دست آمده است:

  • انواع جریان در میوه خشک کن:

این دستگاه ها در عملکردها و قابلیت های مختلفی طراحی می شوند، به طوری که آن ها در دو دسته کلی تحت عنوان دستگاه های جریان عمودی و افقی تقسیم بندی می کنند. هر دو مدل کارکرد مشابه ای دارند و تنها تفاوت در جریان حرارتی آن ها می باشد که از نظر کیفیت و کاربرد میوه خشک های جریان افقی عملکرد بهتری در خشک کردن انواع مواد غذایی دارند.

  • توزیع و گردش دما:

توزیع یکنواخت حرارت موجب می شود مواد خوراکی به طور یکسان خشک شوند. بنابراین در بررسی دستگاه ها همواره به‌ چگونگی توزیع گرما توجه داشته باشید.

  • اندازه و ظرفیت:

این دستگاه در حجم های مختلفی طراحی می گردد تا کاربران بتوانند مناسب با نیاز خود از انواع اندازه های آن استفاده نمایند. مدل های جریان عمودی مدل های کوچک ترس هستند و فضای کمتری را در محیط اشغال می کنند؛ اما اگر به مدل های بزرگ تر نیاز دارید تا مواد خوراکی بیشتری را با آن خشک کنید، به شما پیشنهاد می کنیم از مدل های افقی استفاده کنید.

  • صدا:

این دستگاه مجهز به فن می باشد، در زمان خرید صدای دستگاه را حین کار بررسی کنید. خرید دستگاه های پر سر و صدا قطعا در طولانی مدت شما را اذیت خواهد کرد.

  • توان مصرفی:

توان مصرفی در دستگاه های برقی با میزان مصرف انرژی دستگاه ارتباط مستقیمی دارد، یعنی هر چه توان مصرفی بیشتری باشد، میزان مصرف برق دستگاه نیز بالاتر می رود؛ اما فراموش نکنید در این دستگاه هر چه توان مصرفی بیشتر باشد، گرما سریع تر جریان یافته و در نهایت فرایند خشک کردن خوراکی ها سریع تر انجام می شود.

  • تنظیمات دما:

از دستگاه های خشک کن می توانید برای خشک کردن انواع میوه ها، خوراکی ها و سبزی ها استفاده کنید؛ اما فراموش نکنید که این فرایند تنها با تنظیم دما در محدوده های گوناگون انجام می شود، پس در زمان خرید به ابزارهای مختلف دستگاه در این زمینه توجه داشته باشید.

معرفی دستگاه میوه خشک کن سایا

برند سایا از جمله برندهای مطرح و معتبر در دنیای لوازم خانگی است که محصولات گوناگونی را در کیفیت و قابلیت های متنوع طراحی و تولید می کند. میوه خشک کن سایا از جمله محصولات پرطرفدار این برند می باشد که می توانید آن را به راحتی و با ضمانت نامه های ۲۴ ماهه از نمایندگی های فروش آن در سراسر کشور خریداری نمایید.

دستگاه میوه خشک کن سایا با قابلیت های متنوع و امکانات گوناگونی طراحی شده است، به طوری که از آن می توانید برای خشک کردن انواع مواد خوراکی، میوه ها، سبزیجات و حتی تهیه لواشک و خشک کردن گل های تزئینی استفاده کنید. این دستگاه در ۵ سینی طراحی شده تا کاربران فرایند خشک کردن انواع مواد خوراکی را با هم و در حجم های زیاد انجام دهند. دستگاه میوه خشک کن سایا با قابلیت تنظیم دما در حرارت های مختلف فرایند خشک کردن را در ۳۰ دقیقه برای انواع مواد خوراکی انجام می دهد و با استفاده از دو مدل پرطرفدار این دستگاه می توانید از آن در شرایط مختلف استفاده نمایید.

دستگاه خشک کن سایا با کاربری آسان و بهینه سازی مصرف انرژی، یک دستگاه مقرون به صرفه و با کیفیت در دنیای لوازم خانگی می باشد که تحت نظارت شرکت پارس خزر و مطابق با استانداردهای جهانی طراحی و تولید می گردد. بنابراین با خرید این دستگاه می توانید در هزینه های خود صرفه جویی نموده و در نهایت از یک دستگاه میوه خشک کن با کیفیت در تهیه انواع خوراکی ها استفاده نمایید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد